Az SzKT 820-as és 660-as villamosának szállítása

Köszönet az SZKT-nak és a MÁV Északi Járműjavító KFT-nek a szállítás lebonyolításában nyújtott segítségért.

2008 nyarán Budapestre szállítottuk az SZKT 820 és 660 pályaszámú villamosait. Az árajánlatok mérlegelése után a vasúti szállítás mellett döntöttünk. A rendelkezésünkre bocsátott kocsikon azonban egy villamos egészben nem fért el, ezért a 602-es szállításához hasonlóan kellett ízekre szedni a járműveket. A szállításra való előkészítésben és a kocsik rendezésében az SZKT munkatársai is segítségünkre voltak.

Június végén kezdtünk dolgozni a csuklók szétszerelésén és a szállításhoz szükséges kalodák elkészítésén, ez összesen négy napig tartott.

Az első lépés a csuklók gumiharmonikájának leszedése volt az aknás vágányokon alulról...

 
A gumiharmonikát alulról tartó rudak Ami a csukló korongja alatt nem gyűlt fel, az nem is létezik...
 
 

... majd oldalról és felülről. Elsőre nem látszik rajta, de egy ilyen gumiharmonika elég rendesen el bírja hagyni magát.

 
Száll a por...

Ezután jöhetett a csuklón átmenő vezetékek bontása. 820-nál egyszerű volt az élet, mert csatlakozós vezetékeket találtunk, de 660-nál kapocsléces, sőt helyenként átmenő kábeleket; volt, ahol vágni kellett.

 
 
A királycsap rögzítése (alul) A csuklószerkezetnél lévő kötésdobozok
 
Az erősáramú átmenő kábelek, itt sajnos vágni kellett, mert nem voltak csavaros sorkapcson A gyengeáramú átmenőkábelek kapcsolódoboza

A szerelés közben persze elkalandozhattunk a kocsi egyéb belsőségei felé is:

 
Ellenállásmező A szolenoid-, rögzítő- és kézifék erre a dobra hat a futó tengelyen
 
A marokcsapágyas vontatómotor és biztonsági felfüggesztése A középen latható kis pöcök a középső (C) részre van erősítve, és királycsaptörés esetén a villamos szakadását hivatott meggátolni, mivel beleakad a szélső rész alatta fekvő kereszttartójába. A félrehajtott vékony rúd annak a mechanikának része, mely a csukló korongját mindig szögfelezőben tartja.

A vasúti kocsin utazva csak úgy férünk majd el a vasúti űrszelvényben, ha a szedőt és az egyéb szerelvényeket leszereljük a tetőről. A kecsesen mozgó áramszedőről sem nyilvánvaló elsőre, hogy tömege 200 kg körül van!

 
 
 

Ezzel az "Áramszedőt felengedni tilos!" tábla érvényét vesztette.
tovább a következő oldalra