3258-3465 tavaszi karbantartás

Március végén a BKV segítségével átszállítottuk az üzemképes UV szerelvényünket Zugló kocsiszínbe egy alapos tavaszi javításra.

Az alábbi hibákat találtuk:

Az átvizsgálás során kiderült még pár kisebb hiba, hiány, így cserélni kell néhány kontaktor segédérintkezőt (villtex), és pótolni kell egy zajcsökkentőt is a levegős rendszerben. Szerencsére minden alkatrész rendelkezésünkre áll, hiszen hosszútávon készülünk ezeket a kiváló járműveket üzemeltetni.

A Zugló kocsiszín dolgozói és vezetése rengeteg segítséget adott, hiszen ők évtizedeket foglakoztak ezekkel a villamosokkal. Nem véletlenül alszanak itt a BKV UV-i is.

Az UV szerelvény Zuglóban
 

A hibaelhárítás alapos tisztítással kezdődött. A napsütéses tavaszi időben nyugodtan porolhattunk az udvaron.

Napfürdő Kontaktorszekrény kifújása kompresszorral
 
Kellett a pormaszk
 

1. fejezet: Motorcsere

A túláramvédelemi hiba oka hamar kiderült: a 3465-ös kocsi 1-es motorja zárlatos lett, cserélni kell.

Látszik a javítandó fényezés a tető szélénél Ki kell kötni a fékeket, kábeleket mielőtt leeresztjük a forgóvázat
 
Elhagytuk a sínt Gurul ki a forgóváz
 
Kint a hibás forgóváz Ki kell lazítani a motortartó csavarokat: nem egyszerű ezeket a 41-es fejű sok éve mozdulatlan csavarokat kivenni
 
Szét kell kötni a kardánt Csak úgy pörög a kulcs
 
Lebegve, keréktelenül Itt szokott lenni a forgóváz: két oldalt a fékrudazat, középen a királycsap
 
Itt már kint van a hibás motor. Letisztítjuk a forgóvázat, mielőtt visszakerülne Fent a villamos, hátul a brigád a forgóvázon dolgozik
 
Az új motor kardánjának bekötése, érdekes pózban Egy villamos két forgóvázzal? Hogy is van ez?
 
Mehet le! A műtét sikerült, a beteg saját lábán távozott.
 
A páromra várok...
 

Ezúton is köszönjük a kocsiszín dolgozóinak segítségét, hiszen olyan gépek is kellettek a munkához amiket csak ők kezelhettek. A sokéves rutinjuk, szakértő segítségük is elengedhetlen volt egyesületünk első motorcseréjéhez.