Közhasznúsági jelentés a 2009. évről

TARTALOM

  1. Közhasznú egyszerűsített éves beszámoló
     
  2. A költségvetési támogatás felhasználása
     
  3. A vagyon felhasználásával kapcsolatos kimutatás
     
  4. A cél szerinti juttatások kimutatása
     
  5. A központi költségvetési szervtől, az elkülönített állami pénzalaptól, a helyi önkormányzattól, a kisebbségi települési önkormányzattól, a települési önkormányzatok társulásától, az egészségbiztosítási önkormányzattól és mindezek szerveitől kapott támogatás mértéke
     
  6. A társaság vezető tisztségviselőinek nyújtott juttatások értéke, illetve összege
     
  7. Tartalmi beszámoló a közhasznú tevékenységről


 

2. A költségvetési támogatás felhasználása

A MaViTE 2009. évben az 1%-os felajánlásokon keresztül részesült költségvetési támogatásban, 442 eFt értékben.


 

3. A vagyon felhasználásával kapcsolatos kimutatás

A MaViTE 2009. évben tovább növelte saját tőkéjét 491eFt-tal, így ez év végén 4.538 eFt-ra változott. A szervezet vagyona 12.31-én főként tárgyi eszközökben, befejezetlen beruházásokban realizálódott.


 

4. A cél szerinti juttatások kimutatása

2009. évben cél szerinti juttatás nem volt.


 

5. A központi költségvetési szervtől, az elkülönített állami pénzalaptól, a helyi önkormányzattól, a kisebbségi települési önkormányzattól, a települési önkormányzatok társulásától, az egészségbiztosítási önkormányzattól és mindezek szerveitől kapott támogatás mértéke

A MaViTE 2009. évben 200e Ft NCA támogatásban részesült.


 

6. A társaság vezető tisztségviselőinek nyújtott juttatások értéke, illetve összege

A MaViTE 2009. évben vezető tisztségviselőjének nem nyújtott juttatást.


 

7. Tartalmi beszámoló a közhasznú tevékenységről

Egyesületünk 2009-ben is folytatta a villamosjárművek megmentése terén végzett értékmentő, valamint közlekedésszakmai ismeretterjesztő munkáját.

Tavasszal a BKV-val közös Szakmai Estek rendezvénysorozatunkon a BKV Zrt. Vasútbiztonsági Csoportjának vezetője tartott előadást a villamosüzem során bekövetkező balesetek elemzéséről, azok megelőzési lehetőségeiről. Az érdekes, színes képanyaggal gazdagított előadásnak a Deák téri MILL-FAV Múzeum adott otthont.

Márciusban megmentettünk a pusztulástól egy, a Schlick-gyár által a századelőn készített M típusú pótkocsit, amelyet egy magánszemély ajánlott fel számunkra megvételre. A kocsi külsejét a legutolsó funkciójához (horgászbódé) átalakították, de belül a mívesen kialakított utastér viszont még mindig az 1930-as évek hangulatát idézi. Egyelőre egy vidéki településen találtunk ideiglenes tárolóhelyet számára, viszont később a gyűjteményünk többi darabja mellett tervezzük kiállítani.

Május 9-én Egyesületünk fennállásának ötéves évfordulóját ünnepeltük egy különleges villamosos kirándulással, amelyen egy csatolt (kétkocsis) hannoverivel keltünk útra, és olyan helyekre látogattunk el, ahol ez a típus menetrend szerint egyáltalán nem fordul elő. Hosszú hónapok engedélyező és előkészítő munkája után indultunk útnak, az iker TW6000 villamossal megjártuk a Fehérvári utat, majd szétcsatolás után a két külön kocsival ellátogattunk Hűvösvölgybe, Farkasrétre és a Parlement elé is.

Június közepén a Kispest Retro rendezvény keretében kiállítottuk egyik üzemképes UV típusú motorkocsinkat (3258), amelyet tagjaink szó szerint éjjel-nappal őriztek, és válaszoltak a látogatók felmerülő kérdéseire. A koncertek és az előadóművészek fellépései alatt is sokan fordultak meg az öreg villamosban. A rendező önkormányzat nosztalgiaautókat és egy nosztalgiabuszt is szervezett, amelyhez kitűnő társnak bizonyult villamosunk a felállított sátrak és padok miatt ideiglenesen szüneteltetett 42-es villamos sínjein.

Ősszel leginkább a villamosfelújítással kapcsolatos munkákkal foglalkoztunk, amelynek keretében az ezres villamosunk kapott az Északi Járműjavító segítségével új belső paravánfalat és vezetőállásokat. Bár a burkolatok még hiányoznak, hiszen egy belső festés még hátravan, de immáron ez a kocsi is kezdi visszanyerni a hetvenes évekbeli megjelenését.

December 5-én, Mikulás alkalmából egy szakmai programmal kevert villamoskirándulást szerveztünk, ezúttal ismét UV-val indultunk a városnak, Pesterzsébetről egészen Káposztásmegyerig kalandoztunk el. A fő attrakció most nem csak a nosztalgiautazás volt, hanem Angyalföld kocsiszín üzemlátogatását is sikerült megszerveznünk, ahol az érdeklődők a villamosokat napi szinten karbantartóktól szerezhettek értékes információkat. A telepen a járműmosó működés közbeni megtekintése után még aknáról és tetőpódiumról is láthatták kedvenceiket a villamosbarát utasaink.


 

Budapest, 2010. május 21.

Bojsza Gábor
elnök