3258


2006, 19-es viszonylat (MK)

2006. feb., Móricz Zs. körtér (BA)

1962, Füzesi főműhely (*)

* ismeretlen szerző fotója

Az UV2-as szériát az UV1-es szériát követően készítették, annak továbbfejlesztett változataként, 1957-58 között. E sorozatból azonban, ellentétben az előzővel, már 100 jármű készült, amelyek 3250-től 3349-ig kaptak pályaszámokat. A kocsik a korábbiakhoz hasonlóan két vezetőállásos kivitelben készültek, de módosított megoldásokkal.

A 3258-as pályaszámú villamos múltjának érdekessége, hogy a 3235-ös kocsival együtt ezekből építette a Füzesi főműhely 1962-ben a kísérleti csuklós UV kocsit. A csuklós kocsi mindössze 4 évig, 1966-ig létezett, majd mindkét kocsit visszaalakították szóló motorkocsinak, mert műszaki okok miatt nem vált be. A villamoson a legutolsó újításokat már nem csinálták meg, így régiesebb belső térrel és izzós világítással rendelkezik.

UV-k Budapest utcáin - bemutató (PowerPoint file, letöltés)

Képgalériák
Műszaki adatok
Típusjel: UV2
Elnevezés: UV, új Stuka ('50-es, '60-as évek)
Gyártó: Ganz, 1957.
Jelleg: 4 tengelyes távkapcsolású motorkocsi
Jelenlegi megjelenés: BKV-s utolsó forgalmi állapot, 2007.
Állapot: üzemképes
Nyomtáv: 1435 mm
Tengelyelrendezés: Bo'Bo'
Motorok száma, típusa: 4 db, Ta1,18
Ülő és állóhelyek száma: 22/72
Szolgálati tömeg: 19750 kg
Üzemi feszültség: 600 V DC (egyenfeszültség)
Segédüzem: 24 V
Életút
Dátum: Esemény: Cégjel és pályaszám:
1957.03.30. állományba vétel, műtanrendőri vizsga FVV 3258
1962.??.??. befüggesztett középrészes csuklós motorkocsivá alakítás a 3235-ös kocsival FVV 3799
????.??.??. pályaszám változás FVV 3729
1966.10.??. visszaalakítás szóló, kétirányú motorkocsivá FVV 3258
1967.03.22. B végi vezetőállás megszüntetése felújítás keretében FVV 3258
1968.01.01. cég átszervezés, BKV létrejötte BKV 3258
1998.10.23. kézifék helyett RET fék kialakítása BKV 3258
2007.04.02. állományból törlés BKV 3258
2007.12.03. a MaViTE gyűjteményébe kerül BKV 3258*
* utolsó forgalmi állapot, régebbi állapot megjelenítése még nem eldöntött