3306


2006. dec., Istvántelek (BG)

2006. dec., Angyalföld ksz. (FT)

Az UV2-as szériát az UV1-es szériát követően készítették, annak továbbfejlesztett változataként, 1957-58 között. E sorozatból azonban, ellentétben az előzővel, már 100 jármű készült, amelyek 3250-től 3349-ig kaptak pályaszámokat. A kocsik a korábbiakhoz hasonlóan két vezetőállásos kivitelben készültek, de módosított megoldásokkal.

A 3306-os villamos a sorozat közepéből, illetve a 3300-as pályaszám csoport elejéről való. A villamos múltjának érdekessége, hogy az első négy pántos lemezelés helyett hegesztett lemezeléssel felújított kocsi egyike.

UV-k Budapest utcáin - bemutató (PowerPoint file, letöltés)

Műszaki adatok
Típusjel: UV2
Elnevezés: UV, új Stuka ('50-es, '60-as évek)
Gyártó: Ganz, 1958.
Jelleg: 4 tengelyes távkapcsolású motorkocsi
Jelenlegi megjelenés: BKV-s utolsó forgalmi állapot, 2006.
Állapot: üzemképes
Nyomtáv: 1435 mm
Tengelyelrendezés: Bo'Bo'
Motorok száma, típusa: 4 db, Ta1,18
Ülő és állóhelyek száma: 22/72
Szolgálati tömeg: 19750 kg
Üzemi feszültség: 600 V DC (egyenfeszültség)
Segédüzem: 24 V
Életút
Dátum: Esemény: Cégjel és pályaszám:
1958.04.30. állományba vétel, műtanrendőri vizsga FVV 3306
1968.01.01. cég átszervezés, BKV létrejötte BKV 3306
1968.03.29. B végi vezetőállás megszüntetése felújítás keretében BKV 3306
2000.04.11. kézifék helyett RET fék kialakítása BKV 3306
2006.08.02. állományból törlés BKV 3306
2006.11.16. a MaViTE gyűjteményébe kerül BKV 3306 *
* utolsó forgalmi állapot, régebbi állapot megjelenítése még nem eldöntött