3468


2007. márc., Deák tér, Budapest (MK)
 

Az UV3-as szériát az UV2-es szériát követően készítették, annak továbbfejlesztett változataként, 1959-61 között. E sorozatból készült a legtöbb, összesen 125 jármű, amelyek 3350-től 3474-ig kaptak pályaszámokat. A kocsik a korábbiakhoz hasonlóan két vezetőállásos kivitelben készültek, némileg módosított megoldásokkal. Érdekesség, hogy e sorozat utolsó 25 kocsija, amelyek 3450-től 3474-ig pályaszámokat viselték, eltérően az addiaktól, már ívelt ülőlapos és háttámlás ülésekkel készült el, mint a későbbi UV5 sorozat kocsijai.

A 3468-as pályaszámú villamoson az utolsó főjavítás alkalmával az izzós világítást fénycsövesre, a pöttyös gumipadlót pedig úgynevezett csillámpadlóra cserélték, illetve világos belső burkolatot kapott, aminek a következtében modernebb lett a belső tér megjelenése.

UV-k Budapest utcáin - bemutató (PowerPoint file, letöltés)

Képgalériák
Műszaki adatok
Típusjel: UV3
Elnevezés: UV, új Stuka ('50-es, '60-as évek)
Gyártó: Ganz, 1961.
Jelleg: 4 tengelyes távkapcsolású motorkocsi
Jelenlegi megjelenés: BKV-s utolsó forgalmi állapot, 2006.
Állapot: üzemképes
Nyomtáv: 1435 mm
Tengelyelrendezés: Bo'Bo'
Motorok száma, típusa: 4 db, Ta1,18
Ülő és állóhelyek száma: 22/72
Szolgálati tömeg: 19750 kg
Üzemi feszültség: 600 V DC (egyenfeszültség)
Segédüzem: 24 V
Életút
Dátum: Esemény: Cégjel és pályaszám:
1961.05.30. állományba vétel, műtanrendőri vizsga FVV 3468
1968.01.01. cég átszervezés, BKV létrejötte BKV 3468
1971.04.08. B végi vezetőállás megszüntetése felújítás keretében BKV 3468
1999.05.22. kézifék helyett RET fék kialakítása BKV 3468
2007.04.02. állományból törlés BKV 3468
2007.11.21. a MaViTE gyűjteményébe kerül BKV 3468 *
* utolsó forgalmi állapot, régebbi állapot megjelenítése még nem eldöntött