3856


2007. júl., Budapest, úton Kamaraerdő felé (MK)
 

Az UV5-ös szériát az UV3-as szériát követően készítették, annak továbbfejlesztett változataként, 1962-65 között. E sorozatból azonban, ellentétben az előzővel, csak 100 jármű készült, amelyek 3800-től 3899-ig kaptak pályaszámokat. (UV4 típusú kocsi egyáltalán nem készült.) A kocsik a korábbiaktól több dologban is eltértek, mert már eredetileg is egy vezetőállással készültek, a középső ajtó is dupla szélességű lett, két lépcsőfokkal, illetve ívelt háttámlás és ülőlapos ülésekkel szerelték fel őket, mint az UV3-as széria utolsó 25 kocsiját is. Később a korábbi UV sorozatok kocsijainak elektromos megoldásait e sorozat megoldásai szerint egységesítették.

A 3856-os pályaszámú villamoson végrehajtottak minden módosítást az idők során, az utolsó idők újításait leszámítva, így megmarad benne az izzós világítás, illetve némileg régiesebb belső tér.

Gyűjteményünkben párja a 3857-es kocsi, amely sokáig párjaként közlekedett a budapesti számpár-hagyományoknak megfelelően.

UV-k Budapest utcáin - bemutató (PowerPoint file, letöltés)

Képgalériák
Műszaki adatok
Típusjel: UV (UV5)
Elnevezés: UV, új Stuka (az '50-es, '60-as években)
Gyártó: Ganz, 1964.
Jelleg: 4 tengelyes távkapcsolású motorkocsi
Jelenlegi megjelenés: BKV-s utolsó forgalmi állapot, 2007.
Állapot: üzemképes
Nyomtáv: 1435 mm
Tengelyelrendezés: Bo'Bo'
Motorok száma, típusa: 4 db, Ta1,18
Ülő és állóhelyek száma: 22/72
Szolgálati tömeg: 19750 kg
Üzemi feszültség: 600 V DC (egyenfeszültség)
Segédüzem: 24 V
Életút
Dátum: Esemény: Cégjel és pályaszám:
1964.09.22. állományba vétel, műtanrendőri vizsga FVV 3856
1968.01.01. cég átszervezés, BKV létrejötte BKV 3856
2003.03.??. kézifék helyett RET fék kialakítása BKV 3856
2007.11.21. állományból törlés BKV 3856
2008.04.08. a MaViTE gyűjteményébe kerül BKV 3856 *
* utolsó forgalmi állapot, régebbi állapot megjelenítése még nem eldöntött