5824


2007. aug., Budapest, Albertfalva kitérő (MK)
 

Az R4-es pótkocsik továbbfejlesztett változatait 1939-től 1954-ig gyártották, több szériában, különböző gyártóknál, többféle kivitelben, amelyet az idők során többször módosítottak.

A második széria - amelybe az 5824-es kocsi is tartozik - az elsőhöz hasonlóan győri Magyar Waggon- és Gépgyárban készült 1941-ben, 30 db-os mennyiségben, amely kocsik az 5810-5839 pályaszámokat kapták. Az előzőhez hasonlóan e szériát is többféle típusjellel llették, R5, 58, illetve nem megkülönböztetve a későbbi sorozatokból csak EP-ként is. A kocsik eredetileg 2+1 soros faüléssel készültek, légfékkel szerelve, szolenoid féket a '40-es évek elején kaptak csak. Az idők során a többi pótkocsi szériával azonosra egységesítették.

Műszaki adatok
Típusjel: EP, EP1*
Elnevezés: UV-pót
Gyártó: Magyar Waggon- és Gépgyár, 1941.
Jelleg: 2 tengelyes pótkocsi
Jelenlegi megjelenés: BKV-s utolsó forgalmi állapot, 2007.
Állapot: üzemképes
Nyomtáv: 1435 mm
Tengelyelrendezés: 2
Ülő és állóhelyek száma: 16/47 (4 fő/m2)
Szolgálati tömeg: 8000 kg
Segédüzem: 24 V**
* Egyesületük jelölése.
** eredetileg csak 600V-os főáramkörű világítással volt szerelve
Életút
Dátum: Esemény: Cégjel és pályaszám:
1941. állományba vétel, műtanrendőri vizsga BSzKRt 5824
1949.10.01. cég átszervezés, FVV létrejötte FVKV, majd FVV 5824
  UV motorkocsihoz alkalmas pótkocsivá átalakítás FVV 5824
1968.01.01 cég átszervezés, BKV létrejötte BKV 5824
2007.04.02. állományból törlés BKV 5824
2008.04.08. a MaViTE gyűjteményébe kerül BKV 5824 *
* utolsó forgalmi állapot, régebbi állapot megjelenítése még nem eldöntött