5988


2004. aug., Batthyány tér (BA)
 

Az R4-es pótkocsik továbbfejlesztett változatait 1939-től 1954-ig gyártották, több szériában, különböző gyártóknál, többféle kivitelben, amelyet az idők során többször módosítottak.

A ötödik széria - amelybe az 5988-as kocsi is tartozik -, eltérően a korábbiaktól, az FVV Füzesi Árpád Villamos Főműhelyében készült 1951-52-ben, mindössze17 db-os mennyiségben, amely kocsik az 5975-5991 pályaszámokat kapták. E szériát, nem megkülönböztetve a többi - korábbi és egy későbbi - sorozatoktól csak EP-ként jelölték. A kocsik az előző, a korábbiakhoz képest egyszerűsített győri széria kocsijai alapján készültek, 1+1 soros faüléssel készültek, csak légfékkel szerelve. Az idők során a többi pótkocsi szériával azonosra egységesítették.

Műszaki adatok
Típusjel: EP, EP4*
Elnevezés: UV-pót
Gyártó: FVV Füzesi Árpád Villamos Főműhely, 1952.
Jelleg: 2 tengelyes pótkocsi
Jelenlegi megjelenés: BKV-s utolsó forgalmi állapot, 2007.
Állapot: üzemképes
Nyomtáv: 1435 mm
Tengelyelrendezés: 2
Ülő és állóhelyek száma: 16/47 (4 fő/m2)
Szolgálati tömeg: 8000 kg
Segédüzem: 24 V**
* Egyesületünk jelölése.
** eredetileg csak 600V-os főáramkörű világítással volt szerelve
Életút
Dátum: Esemény: Cégjel és pályaszám:
1952.01.05. állományba vétel, műtanrendőri vizsga FVV 5988
1965.03.31. UV motorkocsihoz alkalmas pótkocsivá átalakítás FVV 5988
1968.01.01 cég átszervezés, BKV létrejötte BKV 5988
2007.04.02. állományból törlés BKV 5988
2007.11.21. a MaViTE gyűjteményébe kerül BKV 5988*
* utolsó forgalmi állapot, régebbi állapot megjelenítése még nem eldöntött