Magyar Villamosvasút-történeti Egyesület - Adószám: 18252666-1-43
közhasznú egyesület

Köszöntjük honlapunkon!

Ajándékot kapott a ma 10 éves MaViTE

Tíz évvel ezelőtt indult Egyesületünk története először csak azzal a szándékkal, hogy a szegedi 602-es FVV-csuklóst, az utolsó egyirányú, egyoldalas kocsik egyikét megmentsük. Később nagyratörőbb tervek születtek, egy nagyjából harminc járműből álló gyűjteményt alakítottunk ki.

A kezdetben egy kocsi külső felújítása is kihívást okozott, ma már inkább az üzemképessé tétel műszaki feladatai jelentenek érdekes kihívást. Büszkék vagyunk arra, hogy elsőként sikerült egy civil szervezeti tulajdonban lévő járművet a Nemzeti Közlekedési Hatóság által levizsgáztatni, ugyanakkor reméljük, hogy a befektetett munkánk nemsokára a közlekedtetési lehetőség kialakításával tud beérni.

A tízéves évfordulóra egy különmenettel szerettünk volna készülni, de helyette kaptunk egy olyan ajándékot, amelyet pont ezen a napon vehettünk át a Kada Mihály Általános Iskolától. Az udvaron álló 7663 pályaszámú tanulókocsi az új csarnok építése miatt nagyon beszorította a gyerekeket, nem tudtak hol játszani, ezért már-már útban volt. Ezt az ablakon lévő bőrlabdanyomok, illetve egy kitört üveg is bizonyítják. Az átadás feltétele a jármű elszállítása mellett az alatta lévő nagypanelek elvitele is volt, ezek költségét Egyesületünk vállalta.

Mivel a kocsi belterét elkezdték átalakítani, ezért eltávolítottak belőle minden ülést és szerelvényt, feltehetőleg egy másik, tartaléknak félretett járműből tudjuk feléleszteni. Ez a végcél, de nem kezdünk azonnal bele, még vannak folyó munkáink, amiket előbb be szeretnénk fejezni.

Boldog születésnapot, MaViTE!


 
2014.05.09.

 
Ajánlja fel adója 1%-át a Magyar Villamosvasút-történeti Egyesületnek!

Adószámunk: 18252666-1-43


Letölthető dokumentumok:
Rendelkező nyilatkozat

Útmutató:
Útmutató adófizetők részére – SZJA 1% felajánlás

"Az Szftv. szerint az adóazonosító jel nélküli vagy a le nem zárt borítékban érkezett rendelkezés érvénytelen. A rendelkező nyilatkozatot tartalmazó borítékon minden esetben fel kell tüntetni a magánszemély adóazonosító jelét, és a borítékot le kell zárni. Amennyiben a magánszemély a munkáltatója útján kíván rendelkezni, abban az esetben a munkáltatónak átadott – a rendelkező nyilatkozatot tartalmazó – borítékon fel kell tüntetnie adóazonosító jelét, majd a borítéklezárását követően a lezárt borítékot annak ragasztási felületére átnyúlóan alá is kell írnia."

2014.02.01.
 

 
Ganz-csuklós a MaViTE-flottában

Lassan nyugdíjba vonulnak a Ganz-csuklósok is, pár éve már a balesetes kocsikat sem újították fel, idén pedig az első nagyobb kontingenst, 15 darabot ki is vonták a forgalomból - jellemzően a legkorosabbakat. A többségét a még üzemelő példányokhoz szükséges alkatrészek kiépítése után hulladékként ajánlották fel értékesítésre, de a szemfülesek észrevették, hogy a 1302 pályaszámú villamos nincs köztük. Ez nem véletlen.

Egyesületünk tervei között szerepelt az iparik első szériájából egy jármű megszerzése és későbbi korhű felújítása, ezért megkerestük a BKV-t azzal a szándékkal, hogy az általunk kiválasztott, még régies állapotú, a berendezéseiben csak kicsit hiányos 1302-est megvásárolhassuk. Szerencsére a Társaság elkötelezett a múlt értékeinek megőrzése mellett, és támogatták elképzeléseinket. A jármű adásvételi szerződésének megkötésére, illetve a pénzügyi teljesítésre a napokban került sor, hétfőtől a 1302 hivatalosan is a MaViTE tulajdonába került.

A jármű kiválasztásánál figyelembe vettük, hogy az első széria első kocsiját várhatóan a BKV a szentendrei múzeumában kívánja megőrizni, ami hosszútávon azt is jelentheti, hogy az első három kocsi biztosan megmarad az utókornak.


A járműbeszerzést saját forrásból fedeztük, ugyanakkor szeretnénk megkérni minden lelkes villamosbarátot, hogy amennyiben lehetősége van, az adó 1%-án túl további támogatással is segítse munkánkat. A villamost egyelőre szeretnénk üzemképes állapotra hozni, hogy a felújítási munkák megkezdéséig megfelelő műszaki szinten tudjuk tárolni. A Ganz-csuklós ma még nem számít nosztalgiajárműnek, ezért jelenleg a megőrzés az elsődleges célunk, a Bengáli, illetve a Vakok Intézetének készülő járművünk élvez továbbra is prioritást.

2014.03.25.
 
Honlapunk átalakítás alatt, kövessen minket addig a Facebook-on!


Elérkezett az idő, hogy honlapunk egy nagyszabású ráncfelvarráson essen át, amelynek tervezését Egyesületünk megkezdte. Kérjük, addig kövessenek bennünket a Facebook-on vagy blogunkon!



Copyright: The Al Sufouh tramway under construction at Dubai Marina. Jaime Puebla / The National

2014.03.12.

 

 

 

Honlapunk megtekintéséhez IE 6, Mozilla Firefox 1.0.7, vagy újabb verziójú böngésző és minimum 800x600-as felbontás ajánlott.
© Magyar Villamosvasút-történeti Egyesület, 2004-2010. Minden jog fenntartva.