Műemlék védettséget kapott Szépilona kocsiszín

„Az épületegyüttes értékét az ipartörténeti tartószerkezet – vasbeton pillérvázon gerendarács és dongaíves héjszerkezet -, a kitöltőhomlokzatok míves, idomtéglás téglaarchitektúrája, a feszes ritmusú osztott fém-üveg bevilágítók és az ipari jellegük mellet is igényes, íves fehér vakolatkeretezésű, halványkék fa nyílászárók adják” – szól az indoklás, amely kiemeli, hogy a remíz „az elmúlt évtizedek folyamán a remíz a kapacitásbővítés és a technológiai újítások ellenére példaértékűen megőrizte építészeti örökségét, eredeti arculatát.” tovább...

Éljen május elseje!

Gréczi Bálint írása

100 éve a Tanácsköztársaság rémuralma alatt került sor az első szabad május 1.-re, melynek alkalmára ünnepi díszbe öltözött a főváros. Alkalmi díszkapuk, ünnepi feliratok, dobogók díszítették Budapest utcáit. Az esemény tiszteletére üzemszüneti napot rendeltek el, csak az átmázolt propaganda villamosok rótták a város utcáit.

Május 1 tiszteletére összesen 29 villamost festettek át: a BKVT-től 12-t (202, 221, 525, 1027, 1057, 714, 725, 748, 837, 880, 910, 964 számút), a BVVV-től 6-ot (122, 565, 591, 611, 659, 680 számút), a BBVV-től 3-at (48, 133, 414), a BURV-tól 3-at és további 5 villamost is vörös színűre mázoltak és zászlókkal látták el. Ebből 8-at az Aréna úti főműhelyben (melynek helyén ma az egykori MÁV, ma Honvéd kórház parkolója és épülettömbje van), 21-et pedig a kelenföldi főműhelyben mázoltak át, utóbbi helyen Sajó László a Budapesti Egyesített Városi Vasutak teljhatalmú személyes felügyelete mellett. Ő Rendelkezett arról is, hogy a a „Világ proletárjai, egyesüljetek!” felirat barna helyett arany színben kerüljenek a kocsikra. tovább...